Rechtstreeks naar inhoud van de pagina Rechtstreeks naar navigatiemenu

Persbericht januari 2019

Nieuws van HOPPE

HOPPE op de beurs BAU 2019:
toekomstgerichte greep-oplossingen

Op de beurs BAU in München komt elke twee jaar de volledige bouwsector samen. Van 14 tot en met 19 januari 2019 is het weer zover – en natuurlijk kunt u ook deze keer weer een greep uit het assortiment van HOPPE van dichtbij bewonderen. Al meer dan 30 jaar is HOPPE regelmatig op de BAU te vinden en presenteert daar kwalitatief hoogwaardige en toekomstgerichte greep-oplossingen aan de bezoekers van deze toonaangevende beurs. Dit jaar toont het bedrijf in hal B4, stand 339 vooral effectieve inbraakbeveiliging en slimme producten, zoals de contactloze comfort-opening of raamgrepen met zender voor een centrale vergrendeling. De innovatieve raamgreep-techniek SecuForte® vormt daarnaast een volledig nieuwe standaard voor inbraakbeveiliging.

SecuForte® – Eenvoudig. Anders. Veiliger.

Contactloze comfort-opening

Inbraakwerende raamgreep met zender voor een centrale vergrendeling

Nieuwe vormgeving: beugelgrepen met vingerafdrukscanner

SecuSignal® – alleen maar open en dicht is verleden tijd

Nieuwe productfamilies – de series Austin en Hamburg nu ook verkrijgbaar voor binnendeuren

Opmerking over beeldmateriaal: Naast de afzonderlijke artikelen vindt u hier ook persfoto's om te downloaden in printbare kwaliteit. U kunt deze beelden gratis gebruiken voor uw rapportage over HOPPE producten en oplossingen. Gelieve HOPPE als bron aan te geven en ons een exemplaar te sturen.

Download Persbericht (rtf, 691 KByte)

SecuForte® – Eenvoudig. Anders. Veiliger.

Met de techniek SecuForte® biedt HOPPE een volledig nieuwe norm in de inbraakbeveiliging: raambeslag met SecuForte® wordt automatisch vergrendeld – een uniek veiligheidsconcept dat ramen op een doeltreffende manier tegen onbevoegd openen van buitenaf beschermt. Grepen met SecuForte® kunnen alleen worden bediend, door de greep in de richting van de rozet te drukken – de vergrendelde greep kan vrijwel onmogelijk van buitenaf worden bediend. Bij grote kracht kan de kruk van de rozet worden gedraaid, maar het raam kan nog steeds niet worden geopend. Zo biedt raambeslag met SecuForte® een doeltreffende bescherming tegen inbraakpogingen door het glas te breken, gaatjes te boren of het raambeslag van buitenaf verschuiven.

Einbruchhemmender HOPPE-Fenstergriff mit der Technik SecuForte®

0700-UD9020-F1-Motiv1.jpg
(Download het beeldbestand: 1.828 KB)

Contactloze comfort-opening

Vakkundigheid van HOPPE voor een smart home: een contactloze comfort-opening aan de beugelgreep maakt het mogelijk om de voordeur te ontgrendelen zonder uw handen te gebruiken. Wie een toegangsmachtiging heeft, wordt bij het benaderen van de deur automatisch herkend via het gecodeerde signaal van de transponder in sleutelhangerformaat. Een licht op de grond laat zien of de naderende persoon een toegangsmachtiging heeft. Met een kleine voetbeweging over het licht wordt dan het motorslot van de voordeur ontgrendeld en kan de deur worden geopend – contactloos en comfortabel. Een geïntegreerde veiligheidsfunctie in het beslag voorkomt dat de deuropening per ongeluk van binnenuit wordt vrijgegeven. Om ervoor te zorgen dat het licht goed zichtbaar is op verschillende ondergronden, is er keuze uit verschillende kleuren. De sturing van de beveiligde toegang bevindt zich in de half-garnituur aan de binnenzijde van de buitendeur. Voor de installateur is de montage probleemloos: een extra uitfrezing is niet nodig.

HOPPE-Bügelgriff mit Lichtpunkt - Berührungslose Komfort-Öffnung

E5091GC-75NSB-ZA-PZ-F69+Lichtpunkt-Motiv1.jpg
(Download het beeldbestand: 2.620 KB)

Inbraakwerende raamgreep met zender voor en centrale vergrendeling

Met de nieuwe inbraakwerende raamgrepen met zender biedt HOPPE een innovatieve comfort- en beveiligingscomponent voor het centrale vergrendelingssysteem van gebouwen. De grepen zijn voorzien van een elektromechanische vergrendeling in de rozet. Wanneer geïntegreerd in het centrale vergrendelingssysteem van een gebouw, werken ze als volgt: Als een greep wordt bewogen, stuurt de zender een signaal naar het systeem dat daardoor weet in welke stand de greep staat. Een greep in de gesloten stand wordt automatisch vergrendeld door het systeem – de greep kan alleen worden bediend als het systeem (binnen de door de gebruiker gespecificeerde parameters) toestemming geeft om de ramen te openen. Als dat gebeurt, wordt de raamgreep ontgrendeld en kan deze weer als normaal worden gedraaid. Of er toestemming is om een raam te openen, kan de gebruiker heel simpel zien door op een knopje op de rozet te drukken, dat vervolgens groen of rood oplicht.

Einbruchhemmender Funk-Fenstergriff zur Zentral-Verriegelung

E1430-FR-400ZV-F69-Motiv1-SecuSignal.jpg
(Download het beeldbestand: 2.330 KB)

Nieuwe vormgeving: beugelgrepen met vingerafdrukscanner

HOPPE stelt een nieuw design voor beugelgrepen met vingerafdrukscanner voor: de scanelementen worden minder opvallend geïntegreerd en in plaats van de tot dusver gebruikte beugelgrepen met vierkante basisvorm worden grepen met halfronde basisvorm gebruikt. Dat geeft de gebruiker een aangenamere greep, zonder dat de moderne, hoekige vorm in het vooraanzicht verloren gaat. Het bijzondere comfort van de ergonomisch geplaatste scanner, direct op de beugelgreep of de knop, blijft uiteraard behouden: de deur kan in één vloeiende handbeweging worden ontgrendeld en geopend. De gebruikte scanners zijn afkomstig van de toonaangevende aanbieder Idencom. Ze kunnen zeer eenvoudig worden bediend en werken ook betrouwbaar bij extreme milieufactoren. De installateur kan de scanner zonder problemen inbouwen: hij hoeft niets uit te frezen, maar hoeft alleen maar een kabel naar het motorslot te trekken. Er wordt zoals gebruikelijk gebruik gemaakt van het bekende bevestigingssysteem van HOPPE.

HOPPE-Bügelgriff mit D-förmigem Querschnitt und integriertem Fingerscanner

E5095AC-75NSB-ZA-PZ-F69-Motiv1.jpg
(Download het beeldbestand: 1.003 KB)

SecuSignal® – alleen maar open en dicht is verleden tijd

HOPPE-raamgrepen kunnen veel meer dan alleen ramen openen en sluiten. SecuSignal®-raamgrepen met zender versturen bijvoorbeeld een draadloos signaal als ze worden bewogen. Dit gebeurt met energie die ontstaat uit de beweging zelf, waardoor de raamgrepen zonder batterijen werken en onderhoudsvrij zijn! In een Smart Home-systeem kan dit draadloze signaal worden omgezet in centrale informatie, onder andere als de verwarming efficiënt moet worden aangestuurd. SecuSignal® werkt op basis van de EnOcean-norm en is daardoor compatibel met veel gangbare systemen, zoals Somfy TaHoma of wibutler. De handige raamgrepen met zender hebben bovendien een kleinere draadloze printplaat gekregen, waardoor een compactere vormgeving mogelijk is. Deze „nieuwe“ SecuSignal®- raamgrepen met zender zijn verkrijgbaar in de modellen Toulon en Atlanta en op verzoek ook in afsluitbare varianten met de inbraakbeveiligingstechniek Secu100® + Secustik®.

HOPPE-Funk-Fenstergriff SecuSignal® zur Einbindung in Smart Home-/Smart Building-Systeme

0530S-FR-408-100NM-F9-Motiv1-SecuSignal.jpg
(Download het beeldbestand: 897 KB)

Nieuwe productfamilies –
de series Austin en Hamburg nu ook verkrijgbaar voor binnendeuren

Bij HOPPE zijn twee aantrekkelijke series uit de productlijn duraplus® verder uitgebreid: het programma van Austin en Hamburg omvat naast raamgrepen nu ook binnendeurgarnituren. De serie Austin met de opvallend hoekige vorm past uitstekend bij het strakke design van moderne woonstijlen. Op ramen wordt Austin gecombineerd met vlakke rozetten. Voor binnendeuren is er nog een andere rozetvariant die de hoekige vorm van de greep erg goed tot zijn recht laat komen, namelijk de nieuwe compacte rozet met een oppervlak van slechts enkele millimeters rondom de greephals! Hamburg, een van de nieuwste series in het programma van HOPPE, was tot nu toe alleen verkrijgbaar in combinatie met de innovatieve raamgreeptechniek SecuForte®. Nu is het aantrekkelijke design met de fijne lijnen en de harmonieuze combinatie van hoekige en ronde vormgevingselementen ook verkrijgbaar voor deuren.

Innentür-Garnituren mit Compact-Rosette

1769-668P-669PS-SK-OB-F31-1-F69-Motiv1-nW.jpg
(Download het beeldbestand: 3.410 KB)

Perscontact:

HOPPE AG